Vanaf maandag 5 september zijn alle lessen weer gestart.

Zumba is een nieuw fitness en aerobics programma wat is overgewaait uit Latijns Amerika. Het maakt gebruik van lekkere Latijnse muziek en dans. Een Zumba/Aerobic workout heeft tot doel figuurcorrigerende en spierverstevigende oefeningen te combineren met een choreografie die voor iedereen makkelijk te volgen is. Zowel mensen die al jaren dansen en aan aerobic doen als mensen die hier totaal geen ervaring mee hebben kunnen er een hoop plezier aan beleven. Natuurlijk moet Latin muziek je wel aanspreken, want daarop zul je lekker gaan bewegen. De basis wordt gevormd door aerobis interval training gecombineerd met zowel snelle als langzame ritmes. Gebieden van je lichaam die goed worden getraind zijn: de armen, benen, buik, zij en het hart. Je traint je spieren en je conditie en je verbrandt de calorieën. Ideaal dus als je een paar kilo wilt afvallen of gewoon als je aerobic wil combineren met een lekkere Latijnse dans. Wij combineren Zumba met Low Impact Aerobics.

Wat is Low Impact Aerobics?

Low Impact aerobics is een wat rustigere variant op High Impact Aerobics. In Low Impact aerobicslessen wordt er dus niet gesprongen. Dat wil niet zeggen dat het minder intensief is. Door de oefeningen groter en soms misschien wat sneller uit te voeren kunnen de lessen net zo intensief zijn dan een High Impact aerobics les. Alleen zijn deze lessen minder belastend voor je gewrichten omdat je geen springoefeningen doet.

De meeste deelnemers aan onze Zumba-aerobicslessen zijn recreanten die het allemaal prettig vinden om hun conditie, spierkracht en coördinatie te behouden of te verbeteren. De lessen bij ons zijn geschikt voor alle leeftijden. Naast het gezond bezig zijn, vinden wij gezelligheid tijdens en na onze lessen belangrijk.

Hoe ziet een aerobics les er uit?

Een aerobicsles duurt bij ons een uur. De les start met een warming-up. In dit gedeelte van de les worden er oefeningen gedaan, die gericht zijn op het bevorderen van een goede doorbloeding van de spieren en het verhogen van hartslag en ademhaling als voorbereiding op het volgende gedeelte waarbij het trainings- en muziektempo hoger zal zijn. Na de warming-up wordt het uithoudingsvermogen en de coördinatie getraind. Vervolgens worden er spierversterkende oefeningen gedaan, gevolgd door stretchoefeningen.De les wordt afgesloten met een volledige cooling-down, zodat de afvalstoffen uit de spieren goed kunnen worden afgevoerd en je je weer lekker kunt ontspannen.

Hoe ziet een Zumbales er uit?

Een Zumbales begint eigenlijk het zelfde als een aerobicles. We beginnen met een warming up van een aantal latijnse nummers om alle spieren los te maken om zo blessures te voorkomen. Eventueel wordt een nieuwe pas geoefend. Dan volgen er ongeveer 8 á 10 nummers met verschillende ritmes, oa salsa, merengue, cumbia. Per nummer worden een aantal passen voorgedaan, die herhaald worden met een variatie. Hierbij wordt de muziek gevolgd. Snelle nummers worden afgewisseld met langzame nummers, deze zogenoemde interval training zorgt voor een optimale verbranding van de calorieen. We sluiten de les altijd af met een cool down.

Bij "lestijden en locaties" staan de tijden en plaatsen waar de lessen worden gegeven.                                                         Dansschool Koenders is aangesloten bij de FISAF.

Dit staat voor Federation International DesSport Aerobics et Fitness. Wij werken met gediplomeerde instructeurs. 

Voor een vaste prijs kunt u net zo vaak komen als u wilt.

Wilt u een keer een gratis proefles meedraaien of meer informatie over Low Impact Aerobics of over ZUMBA, dan kunt u contact opnemen met Trudy van Wasbeek per e-mail of telefoon.

 

Klik hier voor mailadres                                                                                              

 

Top

Zumba en Aerobics  | dansschoolkoenders@hotmail.com